Sekrety Piosenek

  • Hole In The Earth
  • – “I hate all of my friends…” Chino pisząc ten tekst miał na myśli dosłownie wszystkich swoich znajomych z zespołu, podczas trudnego okresu dla Deftones, kiedy reszta zespołu zastanawiała się poważnie nad zmianą wokalisty.

  • U,U,D,D,L,R,L,R,A,B,Select,Start
  • – Stephen powiedział w jednym z wywiadów, że tytuł tej piosenki jest kodem na nieśmiertelność w jednej z gier komputerowych.

  • Rats!Rats!Rats!
  • – w 2:08 i 2:20 minucie tego utworu słychać głos jakiegoś przelatującego ptaka (mewy?).

  • Pink Cellphone
  • – istnieją 2 wersję tej piosenki: pierwsza trwa 3:54, natomiast z poszerzonej wersji SNW 5:04 a różnica jest tak, że w dłuższej, w końcówce jest dużo przekleństw i wyzwisk na temat Anglików, itp.
    – 3:46-3:47 minuta utworu – dźwięk zamykanych drzwi

  • Drive
  • – utwór bonusowy, który pojawił się do kupienia za pomocą iTunes, jest to kolejny świetny cover Deftones, tym razem zespołu Cars.

  • Hexagram
  • – oznacza potężny symbol makrokosmosu (Bóg, wszechświat lub jakaś wyższa energia) jako związek pomiędzy makro a mikro kosmosem (ludzkość, Ziemia). Można zobaczyć ten symbol na Gwieździe David’a (tutaj).
    – wcześniejszy, roboczy tytuł tej piosenki to: “Suckas”

  • Needles and Pins
  • – 2 wcześniejsze, robocze tytuły tej piosenki to: “Aria” oraz “White Women”

  • Minerva
  • – utwór znalazł się na ścieżce dźwiękowej promującej film “House of Wax” (”Dom woskowych ciał”) w 2005 roku.
    – 2 robocze tytuły tej piosenki to: “The Late Great Planet Earth”, “Red Faced”.

  • When Girls Telephone Boys
  • – roboczy tytuł tej piosenki to: “Bukkake”

  • Battle-axe
  • – roboczy tytuł tej piosenki to: “Cracker”

  • Lucky You
  • – utwór znalazł się na ścieżce dźwiękowej promującej film “The Matrix: Reloaded” w 2003 roku.

  • Bloody Cape
  • – roboczy tytuł tej piosenki to: “You Hate Fun”

  • Anniversary Of An Uninteresting Event
  • – Chino na temat tej piosenki: “Było pianino w studiu, gdzie nagrywaliśmy album…i każdego dnia przechodziłem obok niego, i bawiłem się z nim, chciałem coś stworzyć, jakąś melodię. Stepen dołączył i zagrał na perkusji, to był banalny bit ale nagraliśmy go jako coś bardzo ambitnego i dodaliśmy troszkę gitar, trszkę zabarwienia i praca nad tym była skończona. Myślę, że nigdy nie powinniśmy bać się używać różnych rodzajów instrumentów, po prostu spróbuj…”

  • Back to School
  • – nie zremiksowana wersja tej piosenki przeciekła do internetu za pomocą programu “Napster” w marcu 2000 roku, brzmi troszeczkę inaczej niż wersja, która znalazła sie na EP i limitowanej edycji White Pony.
    – wywiad dla niemieckiego magazynu “VISIONS”, w którym Chino mówi coś o B2S:
    VISIONS: Wydaje się, że jest jedna piosenka, która negatywnie wpłyneła na efekty waszej pracy: Back To School, singlowa wersja utowru “Pink Maggit”.
    CHINO: Back To School to była pomyłka. Piosenka nagrana tylko z jednym celem: ma być singlem.
    FRANK: Nigdy nie należała do albumu. Nasz wydawca otrzymał White Pony bez tej piosenki.
    VISIONS: Więc czemu nagraliście ją po wydaniu albumu?
    CHINO: Ponieważ byłem idiotą. Chciałem coś udowodnić. Miesiąc później, po wydaniu WP, wytwórnia chciała, żebyśmy nagrali nową wersję “Pink Maggit”, powiedzieli nam, że straciliśmy swoją moc, i na tym albumie nie ma piosenek, które mogą stać się singlem. Najpierw chciałem żeby wsadzili sobie ten pomysł w dupę ale pomyślałem, że pokaże tym zasrańcą jak łatwo jest nagrać singiel, który będzie hitem. Więc dorobiłem hip-hopową część tej piosenki, skróciliśmy i pół godziny później, singiel był gotowy.
    FRANK: Zatrudnili tego “Popowego-reżysera”, który pracował wcześniej z Britney Spears i to było naprwdę do dupy. Liceum, sława, całe to gówno.
    VISIONS: Żałujesz tego?
    CHINO: taaaa, ale to była dobra lekcja dla nas. Nawet poprosili mnie, żebym zmienił refren bo nie ma on sensu dla didżeja z radio. Powiedziałem, żeby poszli się pieprzyć.

  • Feiticeira
  • – pierwsze słowo to “Fuck” a nie “Stop” jak jest w oficjalnym tekście, również słowo “Fuck” pojawia się po słowach “New murderer” w 1:30 czasu piosenki.
    – “nazwa “Feiticeira” jest to brazylijskie imię kobiece ale liyricznie jest o porwaniu” – Chino.
    Kobieta ta jest brazylijskim sex-symbolem występując w “filmach” dla starszych panów.

  • Digital Bath
  • – Chino napisał tą piosenką podczas jednej ze swoich seksualnych fantazji: “Była około 5 nad ranem na imprezie i wyobraziłem sobie taką scenę: idę z dziewczyną na górę, i bierzemy kąpiel aż tu tak po prostu, znikąd zaczynam ją porażać prądem. Później wyciągam ją, suszę i zakładam na nią ubranie.” Chino

  • Rx Queen
  • – “RX” to termin używany w komunikacji określający rozpoczynanie pobierania danych (przeciwieństwo “TX” – wysłane) oraz termin związany z faxem/modemem (starymi). “RX” to także skrót od słowa “Radix” co po łacińsku oznacza “korzeń”.
    – “x” w tytule prawdopodobnie jest skróceniem damskiego imienia “Rayanne”.
    – utwór znalazł się na ścieżce dźwiękowej promującej film “Valentine” w 2001 roku.

  • Street Carp
  • – w oficjalnym tekście jest: “now take in home, and have fun with it” kiedy w rzeczywistości Chino śpiewa “now take it home, and fuck with it” – kolejny zabieg strategii by płyta WP nie dostała plakietki “Parental Advisory”.

  • Knife Prty
  • – w 2:51 minucie utworu, dokładnie zanim Rodleen zaczyna krzyczeć słychać bardzo cichutki dźwięk jakby ktoś wbijał nóż w kogoś ciało…coś jak “ał,oh” (trzeba dać bardzo bardzo głośno)

  • Teenager
  • – z początku była to piosenka pobocznego projektu Chino – Team Sleep ale Chino przeniósł ją na White Pony.
    – DJ Crook tak wypowiada się na temat tej piosenki:
    Deftones Fan: Na “Teenager, kto gra na czym ? Odkąd wyszła ta piosenka zastanawiam się czy wsyztsko jest zrobione elektronicznie czy nie?
    DJ Crook: chino – vocals / frank – turntables / frank albo Stephan (nie jestem pewien) – keyboard / ja – cała reszta
    Matt (inny fan): więc… grasz na akustycznej gitarze, Crook?
    DJ Crook: w pośredni sposób…tak, ale nie wnikajmy w szczegóły…ale zasadniczo, tak, to ja napisałem muzykę do tej piosenki

  • Korea
  • – Chino: “Ta piosenka jest mocno abstrakcyjna. Tutaj jest dużo różnych rzeczy z podziemia. Mówię o striptizerkach, narkotykach i innym syfie.”
    – na samym początku, pomiędzy 3-5 sekundą słychać dźwięk, tłuczonego szkła (trzeba dać bardzo głośno).

  • Passenger
  • – Chi: (na temat występu J.K. Maynarda ) “Łoł, w mordę, to niesamowite, że chce z nami popracować” Więc byliśmy w niebo wzięci. Tak, zróbmy to, co za honor. Zawsze byliśmy pełni podziwu dla Tool’a i szanowaliśmy ten zespół. Nikt nie mówi “to jest new-metal”, mówiło się “oh, to jest Tool”. On nigdy nam nie powiedział jak mamy coś nagrać. Chciał zobaczyć jak piszemy piosenki i dać nam pomysły jak by to Tool zrobił. Więc poszliśmy tak z nim pracować i muzyka do Passenger była gotowa. Zagraliśmy jak Chino wyszedł na moment gdzieś na piwo albo po coś, w każdym razie nie było go z resztą zespołu. Maynard słuchał i powiedział, “Czemu gramy w tempie 4/4 kiedy możemy przeskoczyć na 3/4 albo 7/8 albo coś w tym rodzaju?” I po prostu złapał mikrofon i zaczął śpiewać, to było jak…[westchnięcie]-wiesz co mam na myśli? Chino wrócił w tym momencie i zaczął robić swoje. Nigdy tak naprwdę nie planowaliśmy by Mayrand wystąpił na naszym albumie, ponieważ każdy taki zespół myśli w ten sposób: “Ok, tu jest nasza gwiazda, dzięki niej nasz album będzie świetny.” Nie chcieliśmy iść w tą stronę. Ale jak nagrywaliśmy tą piosenkę, nie mogliśmy wybić sobie go z głowy. Więc mówię: “Ej, stary, po prostu zadzwoń do Maynarda i spytaj się czy przyjdzie nagrać tą piosenkę.” Więc Maynard przyszedł do nas na 2 dni: napisał, nagrał, skończone.”
    – Chino: “Mieć Mayranda na tym albumie to nie było coś, co planowaliśmy. Nie planowaliśmy żadnych gości na tym albumie…Szczerze to kiedy po raz pierwszy z nami pracował, nikt nie przypuszczał, że później zaśpiewa. Miał tylko pracować przy strukturach riffów i innych takich rzeczach…Fakt, świetnie to wszystko wyszło.”

  • Change
  • – Chino: “Kiedy nagrywaliśmy “Change” to była jedna z tych piosenek, którą napisaliśmy wszyscy razem. Zaczęło się od tego, że Stephen i ja graliśmy na gitarach i Frank coś na keybordzie. Moment później wszyscy już byli na swoich miejscach. Nikt nie mówił nikomu co ma robić, wszystko było spontanicznie.”
    – oczywiście zamiast “give you the lungs…” jak jest napisane w oficjalnym tekście Chino śpiewa “give you the gun…”
    – utwór znalazł się na ścieżce dźwiękowej promującej film “Queen of the Damned” (”królowa potepionych” w 2002 roku oraz “Little Nicky” w 2000 roku.

  • Pink Maggit
  • – w końcówce utworu, od 6:58 do 7:16 słychać bardzo dziwny dźwięk jakby coś zostało przeciągnięte przez struny gitary Stepehen’a.

  • The Boy’s Republic
  • – to Chi gra na początku tej piosenki na instrumencie przypominającym coś w stylu perkusji…przez pierwsze 35 sekund utworu do momentu jak Chino krzyczy “down!”.

  • My Own Summer (shove it)
  • – kiedy ktoś zapytał skąd wzięły się te słowa znajdujących sie w piosence: “see I try to look up to the sky but my eyes burn come shove the sun aside” Chino odpowiedział: “Po nocy spędzonej w studio próbowałem usnąć w dzień ale nie mogłem przez światło padające do pokoju. Zasłoniłem wszystkie okna folią aluminiową.”

    – utwór znalazł się na ścieżce dźwiękowej promującej film “Matrix” w 1999 roku.

  • Lhabia
  • – kiedy Abe wymyślił tytuł dla tej piosenki brzmiał on “Labia” co jest określeniem na jedną z damskich, intymnych części ciała…Chino nie spodobała się do końca ta nazwa więc dodał literkę “H” po pierwszej “L”.

  • Mascara
  • – to ulubiona piosenka Chino na płycie Around The Fur.
    – Chino: “To o mojej żonie…”
    – podczas występu Deftones na festiwalu Bizarre w Niemczech w 1998 roku Chi powiedział, że Robert Smith (The Cure) chciał wystąpić gościnnie w tej piosence na tym koncercie, ale niestety z jakiegoś powodu nie doszło do tego.

  • Rickets
  • – w 2:20 minucie słychać dźwięk sygnału telefonu.
    – słowo “Rickets” oznacza (definicja ze słownika) chorobę z dzieciństwa, objawiającą się zmiękczeniem kości w rezultacie brakiem witaminy D (tzw. krzywica)

  • Be Quiet and Drive (far away)
  • – czasami (głownie w 1998 roku) kiedy Deftones grają ten utwór na koncercie, na początku Chino śpiewa “”I’m taking a ride with my best friend, and I hope she never lets me down again, I’m Taking a ride with my best friend, taking me where I want to be” jest to część zwrotki z utworu Depeche Mode “Never let me down again” oraz w końcówce utworu możemy usłyszeć słowa z repertuaru PJ Harvey a dokładniej z piosenki “Teclo”.
    – w 4:52 minucie BQAD Chino śpiewa “”I don’t care somewhere far…” zamiast “I don’t care where just far…”.
    – Chino nie lubi teledysku do BQAD: “”Lubię robić klipy ponieważ lubię patrzeć na wizualizację do naszej muzyki ale nasz ostatni klip był zrobiony tak jak tego nasza wytwórnia chciała, tak jak MTV tego chciało i nigdy nie zrobię tego więcej…chcę zrobić i wyreżyserować klip do utworu “Around the Fur”, będzie naprawdę zakręcony i jestem pewny, że MTV nie puści tego, bo nie można pokazywać takich rzeczy w TV.” Klip powstał ale tylko kilka osób miało okazję go zobaczyć…
    – pomiędzy 45-46 sekundą słychać jakiś dziwny krzyk (?) (trzeba słuchać bardzo głośno).

  • Lotion
  • – zanim White Pony wyszło ulubiony riff Stef’a był do Lotion: “hmm…lubię do wszystkich piosenek ale jeśli miałbym wybrać tylko jeden, byłby do Lotion. Kocham go grać. Jest bardzo mocny i tak prosty…” – Stef
    – co Chino powiedział, gdy został zapytany czy jest jakaś osoba przez, którą powstał (jest związany) tekst do Lotion: Chino: “tak, jest… jest pewna osoba ale nie mogę naprawdę powiedzieć…osoba, która mnie wkurwiła…ale to nie jest dziewczyna…to może być o kimkolwiek…”

  • Dai the Flu
  • – “Dai” to jeden człon z całego imienia Chi Chenga (Chi Ling Dai Cheng). Piosenka przed wydaniem ATF nazywała się “Before The Flu”.

  • Headup
  • – kiedy Chino nagrywał tą piosenkę z Max’em trzymał w ręku zdjęcie w ramce Dana Wells’a (pasierba Max’a) i w momencie kiedy piosenka staje się coraz bardziej agresywna Chino rozwalił zdjęcie o swoją głowę… wszystko co Max pamięta z nagrywania tej piosenki to okrwawiona twarz Chino…
    – Max Cavalera nazwał swój zespół – SOULFLY – dzięki “Headup”:
    Max Cavalera: “Nazwa powstała dzięki albumowi Deftones “Around The Fur” (..) napisaliśmy razem “Headup”. Na ‘Headup’ pojawia się słowo SOULFLY (…) i kiedy wykonywaliśmy ją w jakimś TV show zapowiedziałem taką nazwę (…) kiedy grałem z nimi… złapałem mikrofon i powiedziałem “Hej, mam nową kapelę, nazwę ją Soulfly…”
    – na pierwszej płycie Soufly w piosence “Bumba” jest identyczny riff co na Headup, zaczyna się dokładnie w 2:25 minucie.
    – większość z was wie, że ta piosenka jest hołdem w stronę zmarłego pasierba Maxa: Dana Wells’a, który został potrącony przez uciekającego kierowcę. Dana był przyjacielem Chino. “Headup” zawiera częśc z pamiętnika Dana. ta część to słowa “Walk into this world with your head up high!”

  • Mx
  • – w oficjalnym tekście jest”your magazine and your bones” a Chino śpiewa “your pussy and your bones”.
    – “x” w nazwie jest prawdopodobnie skróceniem damskiego imienia zaczynającego się na “M”.

  • Damone
  • – to ukryty utwór, który zaczyna się w 32 minucie i 35 sekundach track 10 na ATF ale przed nim w 19:32 czasu możecie usłyszeć coś dziwnego…zostało to nazwane “Bong Hit” a.k.a. “Chino Taking Bong Hits”.

  • Bored
  • – napisaliśmy “Bored” w ciągu pół godziny – to przyszło do nas znikąd!” – Stephen

  • Minus Blindfold
  • – w 55 sekundzie Chino śpiewa “fifty-five”.
    – od 2:55 do 3:15 czasu piosenki w tle słychać kogoś, kto powtarza w kółko słowo “fuck”

  • One Weak
  • – w 2:22 minucie Chino mówi bardzo cicho “Fuck it”, czego czasami można nie usłyszeć.

  • Nosebleed
  • – od 1:52 do 2:37 czasu piosenki w tle słychać jakieś dziwny dźwięk wydobywający się z kogoś, przypominający jęczenie.

  • Lifter
  • – w końcówce, w okolicach 4:20 czasu piosenki Chino cicho mówi “”A part of me gets sick”.

  • Root
  • – pierwsze 10 sekund piosenki zostało nagrane mono i jak wyłączymy lewy głośnik piosenka zaczyna się dopiero od perkusji (prosta opcja w Winampie).

  • 7 Words
  • – Chino: “Napisałem tą piosenkę gdy miałem 16 lat. To prawdopodobnie jedna z najbardziej agresywnych piosenek jakie napisałem. Była o byciu prześladowanym przez ludzi wokół mnie, przez władze, czułem jakby cały świat był przeciwko mnie. To było jakbym miał zlinczować wszystkich tych ludzi.”
    – zamiast “Suck!” w refrenie miało być “Fuck!”. Chino najpierw nagrał wersję z “Fuck!” ale ostatecznie zostało zmienione. W każdym razie na koncertach czasami śpiewa “Fuck!”.

  • Engine No.9
  • – czasami na koncertach Chino w końcówce śpiewa zwrotkę z “Wicked” (piosenka KoRn’a, na której Chino gościnnie wystąpił).

  • Fireal
  • – zanim Stephen zacznie grać na gitarze słychać jak Chino oddycha, na samym początku do 0:13 czasu piosenki (trzeba dać bardzo głośno).

    Podziel się!